less!!

NU ÄR JAG RIKTIGT J*VLA LESS!!!

Varje dag får jag höra att jag inte har stora bröst, snygg kropp, tait röv eller nått sånt. Men tror ni att JAG kan styra det eller, hur MIN kropp ska se ut? Jag är inte nå nöjd med min kropp, det kan jag erkänna. Jag har inte stora bröst eller nån tait röv. Men de är inget jag kan rå för. Jag föddes så och kan inte ändra på de. Och sen ska jag kunna vara mig själv utan att ni börjar tycka jag är helt fuckt up liksom! Vi alla är olika, vi har alla olika personligheter. Jag ska kunna klä mig hur jag vill utan att nån börjar säga att jag klär mig fult osv. Alla har olika stilar och klär sig kanske inte som dom andra. Men hur skulle världen se ut om ALLA gick i samma kläder och i samma skor osv. Då skulle det bara finnas EN stil. Nu finns det hur många som helst. Jag klär mig i det jag känner för och trivs i, inte efter hur ni vill att jag klär mig! Jag har min EGEN stil, och jag tycker den är helt okej. Och sen får jag ofta höra "varför har inte du smink?", "varför har du håret likadant typ hela tiden?" och typ sånt. Jag sminkar mig inte för att jag inte trivs i smink. Och sen orkar jag inte lägga ner en massa tid på att sminka mig! Och sen orkar jag inte heller stå och typ platta mitt hår i typ en kvart eller locka de eller nått heller. Jag går i utsläppt och sätter upp luggen med en hårnål, och ibland kan jag ha en hästsvans. Men de trivs jag inte heller i, för jag HATAR att visa mina öron. Jag kanske inte är som alla andra tjejer i 6an, men jag vill inte vara som dom andra heller. Jag vill ha min egen stil och vara lite "udda". För då känner jag att jag verkligen har min egen stil! Jag kanske inte är alla killars dröm, men de bryr jag min faktiskt inte om. För jag har faktiskt en sjukt snygg kille som gillar mig! Han bryr sig inte om hur stora bröst jag har eller hur min kropp är, han gillar mig för den jag är! Och sen kanske att vissa i min klass inte gillar mig för att jag är så "populär". Det är jag INTE. Jag försöker bara vara snäll mot alla så är dom snäll mot mig. Och sen pratar jag mycket med dom också, inte bara typ står rakt upp och ner och är knäpp tyst. Våga prata mer så kommer ni närmare varandra. Och allting blir mycket bättre om man är sig själv, och inte försöker vara någon annan. Jag är mig själv och vågar stå för det jag gör! Och jag är inte perfekt, INGEN ÄR PERFEKT!! Jag gör också dumma saker, saker som man verkligen inte ska göra. Jag gör också fel, typ hela tiden. Men man lär sig efter sina misstag!! Och sen om man kanske är super bra i skolan, ska man väl inte behöva kallas nörd eller plugghäst eller nått sånt. Den kanske tänker på att få bra betyg så att den kan bli det den vill då den blir stor! Det tycker jag alla borde försöka att göra. Som jag, jag är inte super bra i skolan, jag har JÄTTE svårt men engelskan. Men jag jobbar på det, jag gör inte som vissa andra som ger upp då dom inte kan. Det leder ingen vart, man måste försöka!! Och sen ska du inte försöka banta för att någon/några säger att du är tjock. Om du vill bli smalare ska det vara för att DU vill, och inte för att någon annan vill det! Stör mig sjukt mycket på sånna personer. Du ska vara nöjd med den du är. Du kanske inte är den snyggaste som finns, eller den snällaste. Men det finns ALLTID nån som gillar dig, t.ex. ens familj. Du ska inte lyssna på vad alla andra säger för att du ska bli som dom vill. Var dig SJÄLV, det är alltid bäst! Ha din egen stil, sminka dig som du vill och klä dig som du vill. Låt ingen styra ditt liv! Och om någon är taskig mot dig, ska du inte vara taskig tillbaka. För då är du inte bättre själv! Behandla dom som du själv vill bli mött, alltså hur du själv vill att någon ska vara mot dig! Det gör jag, och det är det bästa! Jag försöker vara trevlig och snäll mot mina kompisar, och då är dom snäll och trevlig mot mig med!! Men lägg inte ner massa tid på personer som är otrevliga eller dom som sårar dig, för de är inte sån stor mening. För dom kommer bara fortsätta, om du inte har tur så dom slutar! Mår du dåligt, ta upp det med din lärare eller dina föräldrar. Det är inte meningar att du ska behöva gå runt och vara ledsen. För om du inte tar upp det är det som att du "tillåter" att dom mobbar/retar dig, eftersom dom bara kommer fortsätta. Du ska vara nöjd med dig själv och inte tycka du är ful! För ingen är ful, alla har bara olika utseenden!

Ta de här på minnet och tänkt på det! För alla är speciella på sitt eget sätt!! Och låt ingen styra ditt liv, det är du SJÄLV som styr det!!

/mathilda söderqvist 


Kommentarer
Postat av: NellieB

Jättebra skrivit! Glöm inte...alla dom man ser på tv. Dom har lixom putande läppar, stora bröst, perfekta kroppar...men allt är fejk. Osäkra som måste se perfa ut i tv elr bild. Jag tkr dom bara ser löjliga ut.....

Kram

2012-02-15 @ 07:56:29
URL: http://Nellieberntsson.se
Postat av: Emma (EMMANDNENS.BLOGG.SE)

Sjukt bra skrivet tjej! håller med dig till 110%! Man ska ha på sig det man vill och trivs att ha på sig. Du är cool för du gör det, det är inte många som vågar!! Du säger emot andra som kommenterar din stil och du har kvar den fast de gör det.Det är inte många som hade haft!! Jag tror faktiskt att de är lite avundsjuka på dig för att du vågar och att de själva inte gör de så de försöker ändra på dig. If someone try to bring you down, it´s means that you are above them! Tänk på det tjej ich fortsätt köra DITT race med DITT liv. Det är så det ska vara! Kram :)

2012-02-15 @ 09:03:26
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Nå Jävulst bra skrivit Mathilda!! Önska jag var en sån tjej som inte brydde sig om vad alla andra säger! Men tyvärr är jag inte en sån tjej! :'( kramar till dej Mathilda! <3

2012-02-15 @ 10:15:39
URL: http://mmagdalena.devote.se
Postat av: Maggi

Fan vad bra skrivet!!

Jag hör typ samma saker hela tin men jag bryr mig inte!! Bry dig inte om vad dom andra tkr för du är bra som duär! <3

2012-02-18 @ 08:05:43
URL: http://maggiyouknow.bloggplatsen.se
Postat av: ida

bra skrivit! man är född som man är. finns iaf!♥

2012-02-18 @ 09:21:03
URL: http://frestadiusfoto.blogg.se/
Postat av: sofie

fint skrivet!!!!♥

2012-02-20 @ 14:17:00

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0