VISAVISAVISAVISA

fick en kommentar om jag kunde visa hur jag fick en ikon uppe vid "internetsökningen", och självklart jag göra de! Ska försöka visa så tydligt som möjligt!

1. Du börjar med att välja en bild och ladda upp den (spelar ingen roll vilken storlek du laddar upp den i). Jag valde en prinsesskrona.


2. Du trycker in på bilden och kopiera "länken" som står uppe i "internetsökningen"


3. Lägg in länken nånstan för du kommer behöva kopiera en annan sak sen.


4. Gå sedan in på design och sen kodmallar.


5. Nu ska du kopiera den här länken:  <link rel="shortcut icon" href="ADRESSEN TILL BILDEN"/>

6. Klistra sedan in den under "head" i första stycket. Hittar ni inte de så tryck på "ctrl" & "f" och skriv head.


7. Kopiera "adressen" igen och klista in där det står " adressen till bilden "

8. Gör så på alla "sidor". Spara och sedan äre klart! De kanske inte syns för just dig, men andra kommer se de.

försökte göra så tydligt som möjligt. Om du inte förstår får du säga till så får jag försöka visa på ett ännu tydligare sätt :)

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Underbart, tack för det :) Allt bra annars?

2012-05-15 @ 23:21:08
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: saga

Tack för tipsen, grym blogg btw! ♥

2012-05-16 @ 14:41:53
URL: http://saganilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0