läs och ta åt er.

Jag tycker att order *hora* har börjat användas på alldeles fel sätt. Nu hör man nästan varje dag hur nån kan säga de bara sådär, till någon som inte alls är en hora. Värkar som att dom inte vet vad ordet hora betyder. En hora är ju somsagt en människa som klär sig lättklätt, går runt och säljer sex till andra för att tjäna pengar. Och en tjej är inte en hora bara för att hon legat med kanske 5 personer? då har man ingen rätt att kalla hon de. Medans killar kan ligga med hur många som helst men ingen säger något. T.ex. Jockiboi, som snart har legat med 1000 personer. INGEN säger något om han, INGEN. Dom tycker det bara är coolt att han legat med så många. Är de för att han är känd eller? så vi tjejer ska behöva bli känd för att kunna ligga med killar utan att bli kallad hora? de är sjukt hur världen börjar bli. Sen t.ex. Nellie Berntsson. Hon är 11, snart 12 år och har inte legat med en enda person. Hon är ute och hänger med sina killkompisar en helt vanlig dag, som alla andra brukar kunna göra, men blir kallad hora bara för att hon är med killar? då ska väl lika gärna jag bli kallad de, som har otroligt mycket killkompis och en av mina BÄSTASTE vänner är en kille! Då kan ni ju lika gärna kalla mig de. Men det har ingen betydelse vem det är, men man kallar ingen hora om man inte har en orsak till varför man gör det. Människor fattar inte att ord faktiskt kan göra en ledsen. Vissa tar åt de sjukt mycket, ligger hemma och gråter för ett ord. Medans andra bara lägger de bakom sig, men endå nånstans där inne tänker man fortfarande på de. Vissa ord är som om någon skulle ta stryptag på en, för varje ord blir man bara svagare och svagare. Och jag VET hur det känns att bli kallad sånna ord, jag har blivit kallad de mångamånga gånger. Och jag VET att man blir ledsen, och jag VET att man blir svag. Sen om man försöker låta de va, men får bara fler och fler ord. Så lagrar man de inom sig och tillslut svämmar de över och man blir så ledsen, exakt så hände de för mig. Jag kan bli så sjukt irriterad på folk som säger till en jätte snäll tjej som kanske råkat göra ett litet misstag " du är en äcklig hora". De är så sjukt många som får höra sånna ord, men den personen som sa de värkar inte fatta att det sårar. Och då ska vi inte tala om internetmobbning, som cyberbully handlade om. Man kan sitta och trycka ner och kränka andra personer genom internet, för de är bara skriva sitt äckliga ord och skicka. Det är så enkelt. För man ser inte hur ledsen den andra person blir, och man behöver inte säga de öga mot öga med den heller. Jag tycker att världen bara blir sjukare och sjukare för varje dag. Snart kommer man väl döpa sina barn till "hora", för de är ett helt vanligt ord som inte har nån betydelse alls. Blir så sjukt jävla irriterad! Måtta denna skit ta slut nån gång, innan de går överstyr. JAG ska iaf ALDRG kalla någon tjej hora, ALDRIG. För jag vet själv hur orden verkligen sårar. Vet att inlägget nu vart jätte konstigt och rörigt. Men behövde verkligen säga dehär, så sjukt less på denna skit och ville bara säga till er andra att det är INTE okej med sådana ord, verkligen inte. Och det här kommer rakt från MIG, vad jag tycker. Och nu kan de sitta någon framför sin data och bah " haha vilken ävlig hora som tror hon är något ". Men vet du vad, jag är bättre än dig iaf som inte har något självförtroende så du måste sitta och klanka ner på andra, det är lågt, det är sjukt lågt! Tack för mig..
ursäkta för lite fula ord
 

Kommentarer
Postat av: kara

håller med, bästa inlägget jag läst på länge!!

2012-08-21 @ 15:02:19
Postat av: kara

håller heelt klart med ! bästa inlägget jag läst på en blogg på länge !!

2012-08-21 @ 15:03:11
Postat av: ida

så sant!

2012-08-21 @ 15:45:24
URL: http://frestadiusfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0