underbar helg!

herregud vilken helg det har varit! Få göra nånting som jag verkligen älskar, och som jag verkligen blir glad över, en heeeel helg. Började ju somsagt i Fredags efter skolan, då jag drog till gävle med 2 andra ur laget. Skulle för första gången i hela mitt liv tävla med ett annat lag, där jag inte kände NÅGON förutom tränaren. Sjukt många tankar snurrade i huvudet på mig på resan dit, och lite fjärilar i magen. Stannade i sundsvall och käkade och sedan fortsatte vi. Efter ungefär 6 timmars åkande var vi framme där vi skulle sova. Fixa ordning våra grejer, och sedan käkade vi kvällsfika. Senare på kvällen spelade vi kort, och jisses vad jag skrattade. Fick kramp i magen och tårar i ögonen! iaf, hade sovmorgon så kanske inte kom i tid värsta bästa tiden, somnade nån gång efter 00.00. Klev upp kvart över 8, började fixa oss och plockade ihop våra saker. Vid halv 10 drog vi iväg till "tävlingshallen". Vi skulle inte tävla förns efter 12, så vi kollade på dom mindre grupperna som var super söta. Sen började vi fixa oss lite lätt, hade förträning och sen väntade vi bara på att vi skulle köra. Fristående först, och eftersom ingen från mitt lag var med så kändes det ganska lugnt, inge nervös eller nånting. Nästa gren var tumbling, och herrejisses vad nervös jag var. Jag stod och skakade, vart torr i halsen och spände mig. Stod sist på dom två första varven och näst sist på sista varvet. Så medans alla körde så hade jag så många tankar i huvudet, men då det var min tur så gav jag gärnet och det gav bra resultat. Tumbling gick super bra, tycker jag, och jag är faktiskt nöjd över min insats. Sista grenen var hopp. Var inte alls lika nervös, men lite var jag ändå. Stod näst sist på alla varv, så likadant här, massor med tankar. Första varvet, överslag. Andra varvet, en och en halv skruv. Sista varvet, helskruv. Överslaget gick super, en och en halv gick TOPPEN och helskruven gick bra. Jag var så nöjd över vårt hopp, alla körde verkligen jätte bra så jag var nöjd. Nu var det bara att vänta på prisutdelningen. Satt där och vipps, ropade dom upp vårat namn på en andra plats. Sjukt nöjd, och tävlingen var nu slut. Packade ihop grejerna och började dra oss hemmåt, stannade på hakkegård och käkade, handlade lite på macken och sedan fortsatte vi hemmåt. Var helt slut i kroppen så somnade ett tag, men vaknade sen och kunde inte somna om. Gjorde ett litet stopp i sundsvall för att röra på oss, men sedan drog vi hem. Kom hem vid 11 (?) och hoppade nästan direkt in i duschen. Tog på mig sovkläderna och satte mig och kollade på serien. Klockan sprang iväg och den vart 2, så stängde ner datorn och la mig och sov. Klev upp vid 9, slog igång datorn och kollade ett avsnitt på serien. Jag är heeelt beronde av den! Käkade frukost, packade väskan, gjorde mig i ordning och sedan drog jag till valla. Satt och snackade ett tag, sen började vi värma upp. Körde alla förträningar och sedan gick vi ner och fixade oss. Hade fristående först, och HÄR var jag med. Var grymt nervös eftersom jag inte hade hunnit träna så mycket på det. Men det gick faktiskt super bra! Andra grenen, tumbling. Här var jag fööööör närvös, så jag failade lite på handvolt halvskruv. Men det är sånt man får ta, man kan inte alltid köra perfekt och as bra. Men resten av varven gick faktiskt ganska bra! Sista grenen, hopp. Här var jag inte lika nervös, men ganska nervös för min en och en halv. Gick jätte bra på alla varv, men även här ramlade jag. På min en och en halv. Skruvade för tidigt så fick för mycket fart, men inget att göra åt. Tur att dom bara räknade dom 6 bästa. Prisutdelningen kom och alla lag satt på golvet. Slutade med en tredje plats för oss, men lika glada var vi för de. Gick ner och packade ihop grejerna och satte mig där och snackade med några från laget, faktiskt ganska mysigt. Drog sedan hem, kollade några avsnitt av serien sen gick jag ut och hjälpte pappa att skotta. Duktig jag är va? ;) Gick in, kollade ett till avnitt och sedan käkade jag. Satte mig framför datorn igen och kollade några avsnitt och sedan hoppade jag in i duschen. Har ganska nyligen kommit ut och ska strax kolla dom sista avsnitten på den här säsongen. Jag kan inte säga mer än att den här helgen har varit så sjukt underbar, att jag egentligen inte kan beskriva de. Nu går vi i skolan den här veckan ut, och sen får vi lov på Fredag. Sen på Måndag är det JULAFTON. Imorgon ska jag vara med beckis, sen på kvällen blir det träning. Kommer bli tråkigt att ha ett uppehåll nu från gymnastiken! men ska snart hitta på en rolig sak med laget. Men nu känner jag att det här inlägget har blivit jätte långt och ni orkar nog inte läsa så mycket mer, men nu säger jag godnatt så bloggar jag mer imorgon.! Ska försöka få tag i filmerna från båda tävlingarna och lägga upp, men lovar ingenting.
 
btw. Har ingen aning om vad som hänt, men min statestik är uppe bland molnen. Tack! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0