tävlingen i holmsund

Klev då upp vid 6 för att hinna göra oss i ordning, käka frukost och packa maten osv.
Vid strax före kvart i 7 drog vi till hallen, och vid 7 så började vi rulla mot Holmsund! Kom bara en bit innan vi märkte att nånting hände med bilen, och det vart kaoz. Så då stod vi typ där i ödemarken med lite fel på bilen, men vi kom på vad de var så vi kunde fortsätta. Men fick stanna 2 gånger till under resan, och därför kom vi fram lite senare än dom andra. Men annars var resan super rolig och den gick endå ganska snabb.
 
Gick ner till omklädningsrummet och tog våra "platser". Bytte om och pratade typ! Pernilla höll på att fylla i bedömningsunderlagen och vi hade jätte mysigt.
Sen kommer en tjej in och säger att bedömningsunderlagerna måste vara inlämnade om 2 min, och då vart det ju typ panik. Pernilla hade skrivit typ 1 papper, och Rebecka höll på med ett annat. Så då vart det jätte stressigt och aa. Men vi lyckades få till det och lämna in dom!
 
Vi hade fristånde först på förträningen, så gjorde oss i ordning och gick ut till hallen. Satt där och väntade på våran tur, och då den väl kom, så började det kaoza. Dom slog igång fel låt och började säga att vi inte hade lämnat in våran låt, men efter mycket om och men så kunde vi börja. Och det gick faktiskt ganska hyffsat bra.
 
DIREKT efter fristående förträningen hade vi förträning på trampett, så vi kunde inte vila där emellan. Så då var vi ganska slut, och dessutom hade vi en helt annan trampett som vi aldrig i hela vårt liv hoppat på, och då vart vi lite nervös över hur det skulle gå, men det gick också ganska bra.
 
Då vi nu trodde vi kunde vila lite, så hade vi tydligen förträning på tumbling DIREKT efter trampetten. Och då fick vi inte vila där heller, och därför var vi gaaaanska slut. Men vi körde igenom våra varv och det kändes väl okej.
 
Eftersom friståendet hade krånglat för oss skulle vi få köra igenom en gång till, och såklart var det DIREKT efter tumbling. Så alla våra förträningstider hade satts direkt efter varandra, varför vet jag inte?
 
Det vart indefilering och sedan började vi fixa våra hår osv. Var ett tag tills våran tur, men tiden sprang iväg så vi fick skynda oss liite.
Hade fristående först av allt, så det kändes bra att få det överstökat då jag var mest nervös för de. Och då det var våran tur att köra, så gick det faktiskt jätte bra. Tror det nästan varit bästa gången vi kört (y)
 
Nästa gång vi skulle köra, så hade vi tumbling. Och HÄR kaosade det rejält, men de löste sig.
 
Började iaf med att förra året ändrade dom en regel så man får stegra fler än 3 gånger, och självklart hade vi fixat så vi gjorde fler än 3 saker, lite svårare på slutet som är värda mer poäng.
Men sen får vi reda på att det inte alls var så där, att man bara fick stegra max 3 gånger enligt domarna i holmsund. Och då vart det ju panik då vi skulle försöka fixa om alla saker man skulle köra. Vissa fick byta till saker dom inte hade kört, eller göra något mycket enklare än vad dom skulle. Så de vart helt kaoz, men de löste sig så vi fick köra som vi hade tränat och vi fick stegra 6 gånger, så de kändes skönt.
 
Tumbling gick GRYMT. Alla var så otroligt duktiga och vi bah ägde ut alla typ! Dessutom vart vi grensegrare i tumbling, alltså att vi fick högst poäng. Och det kändes skönt efter allt klater.
 
Sist hade vi hopp, det som jag var var super nervös inför. Trodde jag skulle faila på allt, men nope.
Alla körde jätte bra, och vi ägde även här. Kändes lite roligt då våra motståndare satt och filmade oss, haha.
 
Sen vart det prisutdelning. Då vi låg bakom första platsen med 1,5 poäng så visste vi nästan säkert att vi inte skulle vinna, men att vi kunde ha en chans att komma 2a. Och japp, vi hade rätt! Kändes sjukt bra att gå upp dit och få medaljen efter allt klater som hänt under dagen, och vi förtjänade verkligen medaljerna.
 
Snabbt in till ett annat rum för att ta gruppbild, och efter de plockade vi ihop våra saker och börja åka hemmåt. Stannade till på Max i övik och käkade, och sedan raka vägen hem. Sov typ hela resan från övik-sollefteå, men var jätte slut i kroppen efter dagen.
 
Så jaa, min dag har varit heeelt underbar. Älskar att få åka iväg och göra det man älskar, de man känner sig bra på. Och sen bäst av allt, att få åka dit med gruppen. Kan ärligt säga att vi står varandra sjukt nära, vi är inte bara en grupp, vi är som en enda stor familj. Vi gör typ allt med varandra, alla vågar vara sig själva, vi gör knasiga saker, skrattar åt allt och inget och massa mer. Jag verkligen ÄLSKAR min grupp, och jag kommer aldrig gå med några bättre personer än vad dom är.
Sen självklart är det jätte kul att visa att det man tränar på ger resultat, men placeringen bryr jag mig egentligen inte så mycket om. Visst, det är jätte kul att få medalj, men det är inte därför jag åker. Jag åker för att jag tycker det är roligt, och jag gillar det jag gör. Så skit samma om vi kommer sist, det spelar ingen roll för mig. Huvudsaken vi åker dit för att ha roligt, och iaf försöka göra vårt bästa, då är jag nöjd!♥
 
JAG GÅR I VÄRLDENS BÄSTA LAG, CASTRO!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0